اگر لنت ها و دیسک ها، کفشک ها و درام ها (به میزان کمتر) قطعاتی هستند که اغلب تعویض می شوند، باید توجه داشت که روغن ترمز باید هر 2 سال یکبار تعویض شود و شیلنگ های ترمز باید به طور مرتب کنترل شوند.
اطمینان از عملکرد خوب ترمزها و تعویض قطعات فرسوده مانند لنت ترمز آفورتیس تیبا و کفش در زمان مناسب، در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما نمی شود. همچنین می تواند به طور بالقوه وسیله نقلیه و حتی جان شما را در صورت تصادف نجات دهد.
اما چگونه متوجه می شوید که چه زمانی باید لنت یا کفش ترمز خود را تعویض کنید؟ آنها برای چه کاری هستند؟ بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه، چیستی و چرایی تعویض لنت ترمز یا کفش در وسیله نقلیه خود بیندازیم.
خودروسازان دو نوع ترمز را روی خودروهای موتوری نصب می کنند: ترمز دیسکی و ترمز درام. هر دو از اصطکاک برای کاهش سرعت خودروی شما استفاده می کنند، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد.
ترمزهای دیسکی از “لنت” استفاده می کنند که از قطعات اصطکاکی طراحی شده ویژه ساخته شده از مواد آلی، فلزی یا سرامیکی تشکیل شده است که هنگام فشار دادن ترمز توسط راننده، روی روتور یا “دیسک” فشرده می شود.
اصطکاک حاصل باعث کاهش سرعت خودرو می شود. ترمزهای دیسکی در محور جلوی تمام خودروهای سواری مدرن و در محور عقب بسیاری دیگر یافت میشوند.
ترمزهای درام نیز از مواد اصطکاکی مانند لنت های ترمز دیسکی استفاده می کنند، اما این ترمزها به “قطعه هایی” شکل نیمه ماه متصل می شوند که وقتی آنها را فشار می دهید در داخل یک درام فشرده می شوند.
اصطکاک آنها در برابر درام باعث کاهش سرعت خودرو می شود. ترمزهای درام زمانی در هر چهار چرخ رایج بودند، اما در خودروهای مدرن و کامیون های سبک فقط روی محور عقب نصب می شوند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.